De Veste, omringd door een gracht, was al vóór 1754 pastorie en werd dat officieel na aankoop en renovatie door de abdij van Tongerlo. Na brand in 1871 werd het hersteld. In 1925 werd het eigendom van burgemeester Panken.
Klik op het geluidsfragment om het af te spelen.
Dit fragment is onderdeel van de historische wandeling Duizel 1000